Presents:
Carme B., Meritxell P., Georgina F., Nadinne S., Júlia E., Joan Marc R., Mar A., Jordi O., Begoña S., Míriam S., Albert S., Ernest H., Jordi P., Cristina A., Rosi T., Alfred B., Mireia N.
Ordre del dia:
Es dóna la benvinguda als pares i mares de P3.
Es llegeix l'acta i s'aprova sense cap esmena. Es recorda que les actes són consultables al bloc de l'AMPA.
El secretari exposa els àmbits d'actuació preferent de l'AMPA de l'escola i presenta les persones que se'n fan responsables. Podeu consultar-ne el detall en el document annex.
4. Presentació de delegats/des d'aula a les reunions de classe
Es demana als pares i mares delegats de classe sortints que facin la presentació de les actuacions de l'AMPA amb l'ajut del guió que se'ls facilita. Es recorda que cal triar el delegat o delegada per al curs 2010-11.
a) Calçotada: 12 de març de 2011
b) Botifarrada: 7 de maig de 2011
6. Comissió de suport a les festes de l'escola
a) Valoració de l'activitat de benvinguda als alumnes nous
Les coordinadores de la comissió valoren positivament el berenar de benvinguda, tot i la mala sort que el dia fos molt gris. Es considera que cal potenciar la comunicació a través dels delegats per fer-la arribar a tothom.
b) Valoració de la festa de final de curs 2009-2010
Es llegeix la valoració que se'n fa des del centre. La Júlia E. la valora molt positivament, tot i que reconeix que el fet d'estar centrada en la paradeta de segon li va fer perdre una mica la visió de conjunt. Felicita la feina dels pares i mares delegats i de la gent que els va donar suport. Lamenta la negativa sistemàtica del centre a col·laborar en l'organització d'una mínima actuació dels alumnes (cançó o similar). Es remarquen certs desajustaments organitzatius, dels quals l'organització ja ha pres nota. Es reconeix que el director de l'escola va estar present a les reunions de preparació i el dia de la festa. S'observa que un acte d'aquest tipus demana més temps de preparació i més persones implicades.
L'Ernest remarca que la gent es va activar força i que el bar de cinquè se'n va ressentir positivament.
En Ramon observa que la festa va funcionar, però que marca un pas enrere per part del centre en la realització d'activitats que demana un posicionament clar per part dels pares. Queda clar que el model d'escola demana el posicionament dels pares, però cal veure fins on.
La Txell observa que les paradetes van ser irregulars, depenent de les possibilitats organitzatives de cada curs i que hi va trobar a faltar un fil conductor i un lideratge per part dels mestres, encara que la feina recaigués en els pares. També vol deixar constància que si es continua confiant en el voluntarisme d'un grup reduït de pares, és possible que algun any no hi hagi festa.
La Nadinne observa que després de la feinada del curs passat cal tornar a parlar amb el claustre per a trobar una solució estable al tema.
La Mireia pregunta per què es planteja aquesta situació i se la situa en els antecedents d'aquesta festa de final de curs.
c) Accions de cara al curs 2010-2011
La Nadinne comunica que no podrà seguir portant el pes d'aquesta comissió, per la qual cosa caldria més gent per mantenir el ritme de coses. La Júlia observa que el proper dilluns 4 s'ha de reunir amb el director per tal de parlar del pla d'enguany. Proposa mantenir el berenar de benvinguda i l'organització del carnestoltes, eliminar la paradeta de l'AMPA de Santa Llúcia i la de venda de llibres de Sant Jordi. Pel que fa a la festa de final de curs, està disposada a col·laborar-hi, però no a portar el pes de l'organització, que enguany hauria de recaure en els mestres.
7. Comissió REMA: valoració de la venda de llibres
Es remarca que només cinc famílies estan fora del REMA i de l'AMPA, fet que es considera un èxit sense precedents.
Se'ns ha concedit la subvenció per part de l'Ajuntament del Masnou i de la Generalitat de Catalunya.
8. Comissió d'extraescolars: exposició de les activitats que han sortit
Han sortit les activitats de: piscina, patinatge, balla-balla i judo.
La Begoña pregunta per què les activitats són tan cares. La Carme reconeix que són cares. Explica que enguany s'han passat enquestes de valoració i que, en línies generals, els usuaris les valoren positivament. De tota manera, es convida als pares o mares que estiguin interessats en estudiar altres ofertes, que es posin en marxa per tal de millorar-ne la situació actual.
9. Informacions reunió de coordinació AMPA / Equip directiu i Consell Escolar 28/09/10
a. Plantilla i matrícula
b. Obres al centre
c. Renovació de membres del Consell Escolar
d. Reunió de delegats d'aula
e. Setmana de vacances al febrer
f. Magatzem de l'AMPA: es comunica que a principi de novembre es procedirà a llençar tots aquells elements del magatzem de l'AMPA que la junta consideri que no hi han de ser. Qualsevol persona que hi tingui quelcom que vulgui conservar haurà d'endur-s'ho durant el mes d'0ctubre.
g. Situació de les sortides per al curs present.
La Junta exposa el procés que ha seguit l'actual situació i que la majoria de pares i mares han pogut seguir des dels darrers comunicats del curs passat i el primers de l'actual: el claustre es nega a fer cap mena de sortides fins que no s'accepti la petició de mantenir la jornada intensiva el mes de juny.
S'informa que el recurs que es va presentar anava ac0mpanyat de les signatures dels pares i mares que van demanar el manteniment d'aquesta jornada intensiva el dia de la venda de llibres durant el mes de juliol (un 75% dels qui hi van assistir). El recurs no ha estat respost per l'administració.
La Junta informa que en la darrera reunió de coordinació amb la direcció del centre se'ls va demanar si el professorat esperava algun altre moviment per part de les famílies. La resposta va ser negativa; fem el que fem, no canviaran la seva decisió. Sembla que algunes veus extraoficials plantegen reconsiderar la postura el mes de gener. Davant d'aquesta situació, s'obre un torn obert de paraules.
10. Torn obert de paraules
- Una mare apel·la a mantenir les sortides dins de l'horari intensiu, fet que no afectaria en absolut la jornada intensiva.
- Un pare considera inadmissible fer servir els fills com a arma contra el conseller. Aquesta acció els desqualifica completament davant nostre. Pregunta si s'ha parlat amb AMPA d'altres escoles.
- Un altre pare insisteix que la fi no justifica els mitjans. Els pares no poden acceptar que els nens siguin hostatges d'aquesta situació. Aquesta situació va en contra dels principis morals de l'ideari de l'escola. No podem ser companys de viatge d'una decisió d'aquesta mena.
- Un altre pare vol situar el context de la situació inicial dels mestres, després d'un seguit d'agressions per part del conseller a la qualitat de l'escola pública. Els mestres van protagonitzar diverses vagues i manifestacions en aquest sentit, molt poc recolzades per les famílies. Remarca que hi ha d'altres causes i que cal més informació.
- Es recorda que dins de la carta informativa a les famílies núm. 17 del curs passat, l'AMPA i el claustre van exposar les raons, per la qual cosa tothom hauria d'estar informat.
- Un altre pare recorda que, tot i no estar d'acord amb la decisió, qui ha embolicat la troca és la conselleria, en no respectar l'autonomia dels centres. També recorda que els mestres no tenen cap obligació laboral de realitzar aquestes activitats. Sembla clar que la decisió presa no és la millor i que han de trobar la manera de tirar enrere tenint en compte el context polític. Sembla com si no volguessin fer-se enrere davant de l'actual conseller, d'aquí que esperin al gener. Confia en aquest canvi.
- Una mare recorda que la mesura no és aïllada sinó que forma part d'una mobilització territorial. Li sembla donar un vot de confiança als mestres fins al gener.
- Una altra mare recorda també que molts pares no van recolzar la carta del dia de la venda de llibres perquè no estaven d'acord amb aquesta mesura de força unilateral.
- Una mare de P3 remarca l'absurditat que ella fes la preinscripció a l'escola aquest mes de març unint-se a un projecte educatiu fonamentat, entre d'altres pilars, en les sortides, les colònies... i que en el moment de fer la matrícula ja li haguessin canviat el projecte. Li sembla que els mestres no van encertar a demanar ajut quan calia.
- Un pare insisteix que perden tota la raó quan foten tothom (canalla, famílies, empreses diverses, etc.) sense manies.
- Una mare exposa que la decisió no va ser del claustre sinó que va sorgir d'una reunió de directors i que molts claustres se la van trobar servida per les direccions. Sembla clar que el claustre de la nostra escola no s'hi va oposar. Molts claustres estan moderant la seva postura.
- Un pare vol respondre a una de les preguntes que s'han plantejat al principi, el contacte amb altres AMPA. Aquesta coordinació és molt complicada i la institució que l'hauria de fomentar, la FAPAC, ha estat una de les que ha lluitat per eliminar la jornada intensiva, per la qual cosa és francament complicada.
Sense cap més tema a tractar, s'aixeca la sessió passada la mitjanit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada